Zamiast BIO

Muzyką przeróżną zafascynowany od wielu lat. To znaczy od momentu, gdy nauczył się słuchać jej świadomie i odnajdywać w niej Ważne Sprawy. W różnych konstelacjach grał muzykę pop, bluesa, ożywczy funk, piosenkę kabaretową i poetycką, by dojść do etapu spokojnych, nostalgicznych, a czasem intymnych ballad. Przez ostatnie lata skupia się właśnie na solowych występach, prezentując autorski repertuar w ascetycznych aranżacjach. Większość piosenek dotyka tematów morskich i żeglarskich. Ale autor traktuje to jako pretekst i punkt wyjścia do uniwersalnych rozważań o człowieku – jego potrzebach, pragnieniach, kawałkach szczęścia i momentach zwątpienia. Konkursy i nagrody: • Przegląd Piosenki Żeglarskiej Forpik - I miejsce (1992), • VIII Szantaklaus Poznań 2013 - II miejsce, • Konkurs Piosenki Żeglarskiej EtnoFestiwal Olandia 2014 - I miejsce, • IX Szantaklaus Poznań 2014 - wyróżnienie, • XXXV Shanties Kraków 2016 - nominacja do udziału w Festiwalu, • XXXII Festiwal Piosenki Żeglarskiej Kopyść 2016, Białystok: III nagroda, • XIX Festiwal Piosenki Żeglarskiej Charzykowy 2016 - II miejsce, • XXXVI Rafa Radom 2016 - nagroda specjalna, • XXXIII Kopyść Białystok 2017 - wyróżnienie, • Szanty nad Zalewem (Tolkmicko) 2017 - II miejsce, • Szanty pod Żurawiem 2017 - II miejsce, • Szanty pod Żurawiem 2018 - Grand Prix, XXXVIII Międzynarodowy Festiwal Piosenki Żeglarskiej SHANTIES 2019 w Krakowie - Nagroda im. Moniki Szwai za najlepszy tekst piosenki premierowej.

poniedziałek, 30 września 2013

CRM w biurze parafialnym. Proboszcz goni marketerów





Napisał do mnie ksiądz proboszcz. Proboszcz Parafii Farnej, do której - z racji meldunku - oficjalnie należę. List dotarł do mojego domu normalnym listem, ze stemplem urzędu pocztowego w Śremie (?), w zaadresowanej komputerowo kopercie. Obok listu wewnątrz znalazłem ulotkę z programem odpustu.

Ale nie zaproszenie na kościelną uroczystość mnie zaskoczyło, a forma.

Dotąd Kościół w taki sposób ze mną się nie kontaktował. 

Owszem, znajomy proboszcz "konkurencyjnej" parafii od czasu do czasu przysyła sms-y ze świątecznymi refleksjami i świątecznym błogosławieństwem, w ważnych życiowo chwilach dzwoni żeby zamienić kilka słów. Ale to nie to samo. Bo to jednak znajomy.

Do nowocześnie funkcjonujących służb Caritasu również zdążyłem się przyzwyczaić. Dobrze zaplanowane i przeprowadzone zbiórki pieniędzy i dóbr na rzecz potrzebujących, świetnie zorganizowany system dystrybucji darów, do tego mądra polityka raportowania wydatków i wprzęgnięcie całości w oficjalny system 1-procentowych odpisów od podatku.

Ale tutaj mamy do czynienia z typowym mailingiem, skierowanym do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Tak jak marketerzy walczący o to, by szansa sprzedażowa stała się ciałem, uzupełniający w skomplikowanych systemach CRM (customer relationship management) dane na temat sprzedażowych leadów i zarządzający opartymi na wieloletnich badaniach i doświadczeniach strategiami przekonywania opartego na emocjach, tak ksiądz proboszcz z poznańskiej Fary pokazuje w precyzyjnie celowanym komunikacie ludzką twarz Kościoła i deklaruje służebną troskę duszpasterza - na poziomie lokalnym, jak sądzę - z własnej inicjatywy.

Cieszy mnie to. 
Z dwóch powodów.
- to dobrze że przynajmniej niektórzy przedstawiciele Kościoła rozumieją, że warto (dla dobra wszystkich) dostosować formę komunikacji do naszej codzienności.
- to dobrze, że pokazują ludzką i służebną twarz. Bo nawet jeżeli jakiś niedowiarek będzie podejrzewał iż to jakaś marketingowa ściema, to równocześnie przyzna: "w każdej ściemie jest choć odrobina prawdy".

8 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Marta Słomiak13 grudnia 2018 21:15

    Takich rzeczy nigdy bym się nie spodziewała. Dla mnie systemy CRM https://craftware.pl/co-jest-crm-czy-warto-z-niego-korzystac to narzędzie typowo marketingowe i w sumie do tego służy. Jeśli zależy nam na naszych klientach to z pewnością będziemy zadowoleni jeśli wykorzystamy takie rozwiązania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat to za bardzo mi nie pasuje do takiego miejsca, no ale cóż. Systemy CRM to potężne narzędzia i jeśli potrafimy się nim posługiwać to na pewno będzie to nasza przewaga. Warto zapoznać się z prezentacją systemów CRM https://www.connecto.pl/system-crm-prezentacja/ i mieć na uwadze to, że relacje z klientem to bardzo ważna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie napisane. Pozdrawiam i gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam nigdy okazji aby słyszeć nawet o takim wykorzystaniu systemu CRM, ale jak widać ma on szerokie zastosowanie. Kiedy faktycznie zależy nam na budowaniu dobrych i właściwych relacji z klientami to musimy trochę go poznać. Fajnie ten proces opisano w http://quality-management.pl/uncategorized/jak-efektywnie-zarzadzac-relacjami-z-klientem/ i jestem zdania, że zawsze warto jest znaleźć chwilę, aby przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń