Nagłówek nudny - logo mojego towarzystwa emerytalnego. Z okienka koperty co prawda wyziera moje nazwisko i adres, ale widać, że to korespondencja seryjna, wysyłana do milionów klientów OFE. Coś jednak przykuło moją uwagę.
Dłoń ze stoperem i zapewnienie "Ważna sprawa" uzupełnione obietnicą, że zapoznanie się z tą ważną sprawą zajmie mi ledwie 30 sekund. O, świetny pomysł! - pomyślałem. Aviva wiedząc, że standardową korespondencją trudno przebić się do odbiorców, zwraca uwagę - "mamy istotną informację!"
Nie myśląc wiele postanowiłem sprawdzić na ile precyzyjni byli marketingowcy Avivy, obiecując tę półminutową lekturę. Otworzyłem kopertę i zacząłem mierzyć czas.
Zacząłem od listu, w którym Paweł Pytel, Prezes Zarządu Aviva OFE, dziękuje mi za zaufanie okazane Funduszowi, informuje o wartości zebranych jednostek rozrachunkowych, ale przede wszystkim - stara się walczyć ze stereotypami na temat OFE.
Jak są pomnażane zgromadzone środki, dlaczego OFE są dobrym rozwiązaniem dla przyszłych emerytów, czym OFE różnią się od ZUS itd. itp. Cierpliwie wyjaśnia w starannie zredagowanym, odwołującym się do poważnych badań, tekście. Na odwrocie - ciąg dalszy rozprawiania się z mitami i podawania faktów dotyczących Funduszy. Jako bonus - kolejna, dwustronnie zadrukowana, kartka A4: "Informacja o środkach znajdujących się na rachunku członka Aviva Otwartego Funduszu Emerytalnego Aviva BZ WBK".
OFE mają ostatnio złą prasę. Więc starają się wpłynąć na opinię publiczną w ten oto, bezpośredni sposób. Logiczne.
Rzecz w tym, że namawiając nas, byśmy uwierzyli, Aviva mija się z prawdą na samym początku. Jesteśmy wprowadzani w błąd, zanim otworzymy kopertę. Nie wierzę, że jest ktoś, kto byłby w stanie przeczytać ze zrozumieniem cztery strony precyzyjnego tekstu upstrzonego liczbami w 30 sekund. To po prostu niemożliwe.
Z fajnego pomysłu, który (przy podaniu realnego czasu) mógłby wzmocnić zaufanie do marki, jako "szanującej swoich klientów, ich życie prywatne, czas i poświęconą uwagę", zrobiła nam się typowa ściema i jednorazowa przynęta.
Jeżeli ściemą jest to, co na kopercie, to czy można poważnie traktować jej zawartość?
Wolałbym...
Zamiast BIO
Muzyką przeróżną zafascynowany od wielu lat. To znaczy od momentu, gdy nauczył się słuchać jej świadomie i odnajdywać w niej Ważne Sprawy. W różnych konstelacjach grał muzykę pop, bluesa, ożywczy funk, piosenkę kabaretową i poetycką, by dojść do etapu spokojnych, nostalgicznych, a czasem intymnych ballad. Przez ostatnie lata skupia się właśnie na solowych występach, prezentując autorski repertuar w ascetycznych aranżacjach. Większość piosenek dotyka tematów morskich i żeglarskich. Ale autor traktuje to jako pretekst i punkt wyjścia do uniwersalnych rozważań o człowieku – jego potrzebach, pragnieniach, kawałkach szczęścia i momentach zwątpienia.
Konkursy i nagrody:
• Przegląd Piosenki Żeglarskiej Forpik - I miejsce (1992),
• VIII Szantaklaus Poznań 2013 - II miejsce,
• Konkurs Piosenki Żeglarskiej EtnoFestiwal Olandia 2014 - I miejsce,
• IX Szantaklaus Poznań 2014 - wyróżnienie,
• XXXV Shanties Kraków 2016 - nominacja do udziału w Festiwalu,
• XXXII Festiwal Piosenki Żeglarskiej Kopyść 2016, Białystok: III nagroda,
• XIX Festiwal Piosenki Żeglarskiej Charzykowy 2016 - II miejsce,
• XXXVI Rafa Radom 2016 - nagroda specjalna,
• XXXIII Kopyść Białystok 2017 - wyróżnienie,
• Szanty nad Zalewem (Tolkmicko) 2017 - II miejsce,
• Szanty pod Żurawiem 2017 - II miejsce,
• Szanty pod Żurawiem 2018 - Grand Prix, XXXVIII Międzynarodowy Festiwal Piosenki Żeglarskiej SHANTIES 2019 w Krakowie - Nagroda im. Moniki Szwai za najlepszy tekst piosenki premierowej.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
No tak, tylko, że, jak widzę, oni mają hasło „warto być w OFE”,
OdpowiedzUsuńa nie „warto być fair”:)))))))
zgadzam się z Tobą. Rzetelność zawsze jest w cenie.
Dlatego warto polisy kupować przez obeznane w temacie firmy, albo biuro brokerskie. Inaczej można się naciąć.
OdpowiedzUsuń