Przed furtką zatrzymuje się wymuskane, perfekcyjnie czyste (mimo słoty), wielkie, czarne BMW. Szofer otwiera drzwi. Wysiada wysoki, wymuskany trzydziestokilkulatek. Starannie ułożona fryzura, piekielnie drogi płaszcz z delikatnej wełny, eleganckie spodnie, wyglansowane do granic kosztowne czarne półbuty.
Wraz z mężczyzną z limuzyny wysiada małe dziecko. Podchodzą do drzwi wejściowych, czekają chwilę aż ktoś w środku zareaguje na dzwonek domofonu. Idą korytarzem do szatni. Wymuskany mężczyzna roztacza zapach drogich perfum.
Nie, nie patrzy na innych z wyższością nowobogackiego chama. Raczej - z eleganckim dystansem zamożnego człowieka mającego świadomość/pewność własnej wartości. Za chwilę wyjdzie z budynku, wsiądzie do limuzyny, a szofer powiezie go wprost pod drzwi biurowca zarządu. A może ruszą w trasę do Warszawy? Pokonają ją w półtorej godziny, które mężczyzna spędzi nad papierami, rozważając kolejne miliardowe inwestycje albo zasadność międzynarodowego konsolidowania rynku.
Dziecko zostanie w budynku.
Rozpoczyna się kolejny dzień w największym w Poznaniu publicznym przedszkolu.
Stawka żywieniowa: 7 złotych.
Opłata za każdą rozpoczętą godzinę pobytu w przedszkolu po godzinie 13.00: 3,08 zł.
Opłaty za zajęcia dodatkowe.
Powiedzmy, że przeciętnie wychodzi jakieś 450 złotych miesięcznie.
Czasami panie przedszkolanki proszą o przyniesienie chusteczek higienicznych albo biletów na tramwaj...
Egalitaryzm po poznańsku.
Zamiast BIO
Muzyką przeróżną zafascynowany od wielu lat. To znaczy od momentu, gdy nauczył się słuchać jej świadomie i odnajdywać w niej Ważne Sprawy. W różnych konstelacjach grał muzykę pop, bluesa, ożywczy funk, piosenkę kabaretową i poetycką, by dojść do etapu spokojnych, nostalgicznych, a czasem intymnych ballad. Przez ostatnie lata skupia się właśnie na solowych występach, prezentując autorski repertuar w ascetycznych aranżacjach. Większość piosenek dotyka tematów morskich i żeglarskich. Ale autor traktuje to jako pretekst i punkt wyjścia do uniwersalnych rozważań o człowieku – jego potrzebach, pragnieniach, kawałkach szczęścia i momentach zwątpienia.
Konkursy i nagrody:
• Przegląd Piosenki Żeglarskiej Forpik - I miejsce (1992),
• VIII Szantaklaus Poznań 2013 - II miejsce,
• Konkurs Piosenki Żeglarskiej EtnoFestiwal Olandia 2014 - I miejsce,
• IX Szantaklaus Poznań 2014 - wyróżnienie,
• XXXV Shanties Kraków 2016 - nominacja do udziału w Festiwalu,
• XXXII Festiwal Piosenki Żeglarskiej Kopyść 2016, Białystok: III nagroda,
• XIX Festiwal Piosenki Żeglarskiej Charzykowy 2016 - II miejsce,
• XXXVI Rafa Radom 2016 - nagroda specjalna,
• XXXIII Kopyść Białystok 2017 - wyróżnienie,
• Szanty nad Zalewem (Tolkmicko) 2017 - II miejsce,
• Szanty pod Żurawiem 2017 - II miejsce,
• Szanty pod Żurawiem 2018 - Grand Prix, XXXVIII Międzynarodowy Festiwal Piosenki Żeglarskiej SHANTIES 2019 w Krakowie - Nagroda im. Moniki Szwai za najlepszy tekst piosenki premierowej.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz